آخرین اخبار
کد مطلب: 80277
نصرالله: براي انتقام مغنيه بانک اهدافي در اسرائيل آماده ‌کرده‌ايم/همه اتفاقات نبايد فراموشمان کند که اسرائيل غده سرطاني است و بايد از صحنه محو شود
تاریخ انتشار : 1393/05/23 22:06:07
نمایش : 1284
دبير کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوي مشروح خود با روزنامه الاخبار لبنان که بخش نخست آن با عنوان «در محضر سيد» امروز منتشر شد، تأکيد کرد که امت اسلامي با همه مشکلات و اتفاقات نبايد از نظر دور کند که اسرائيل غده سرطاني است و بايد از صحنه محو شود.
 
  به گزارش سلام لردگان به نقل از  خبرگزاري فارس، روزنامه الاخبار لبنان، امروز پنجشنبه بخش نخست گفت‌وگوي سيد حسن نصرالله دبير کل حزب‌الله لبنان را منتشر کرد.
 

سيد حسن نصرالله در اين مصاحبه، ابتدا بر اينکه رژيم صهيونيستي «غده سرطاني» است، تاکيد کرد و گفت که همه منازعات و حساسيت‌ها، نبايد اين مسئله را از نظر دور کند که اسرائيل غده‌اي سرطاني است و هدف نهايي امت اسلامي بايد محو کردن آن از صحنه وجود شود... يکي از مهم‌ترين مشکلاتي که اکنون در لبنان و دنياي عرب وجود دارد اين است که به جايي برسيم که در نظر مردم منطقه موجوديت اسرائيل [در منطقه] طبيعي جلوه کند.

جنگ غزه ؛ مقاومت دنبال دستاوردي حقيقي و شکست حصر است

دبير کل حزب‌الله لبنان در خصوص جنگ غزه، از مقاومت فلسطين تمجيد کرد و گفت: مقاومت فلسطين امروز دنبال پيروزي معنوي يا راه خروجي نيست که آبرويش را حفظ کند بلکه دنبال دستاوردي حقيقي است و آن شکست محاصره غزه است حتي اگر با هزينه گران باشد. اين نقطه قوت مقاومت است که اولا اين مسئله اراده همه گروه‌هاي مقاومت است و دوما اراده‌اي مردمي حقيقي براي شکستن محاصره وجود دارد.

وي افزود: اسرائيل در غزه درمانده است و هيچ هدف معيني در آن ندارد. گمان کرد مي‌تواند از تجربه و درسهاي جنگ تموز [جنگ 33 روزه] استفاده کند. اين جنگ [عبرتهاي 33 روزه] در رسانه‌هاي اسرائيلي از زمان آغاز جنگ غزه حاضر بود... اسرائيل اکنون در تنگناست و شايد برآوردشان اين بود که مقاومت توان استقامت ندارد و مردم هم اين حجم خرابي را تحمل نخواهند کرد همچنانکه فکر مي‌کردند که انبار موشکهاي مقاومت تمام خواهد شد و آن هنگام مي‌توانند بگويند که شليک موشکها را متوقف کرديم بدون اينکه فلسطيني‌ها دستاوردي داشته باشند.

سيد حسن نصرالله درخواست مستقيم گروههاي فلسطيني از حزب‌الله براي ورود مستقيم حزب الله به جنگ غزه را تکذيب کرد و با اشار به درخواست موسي ابومرزوق [از سران حماس] براي اين مسئله گفت که اين موضوعي جدي است که بايد در جلساتي پشت درهاي بسته بررسي شود نه در رسانه‌ها. وي گفت که طرح اين موضوع در رسانه‌ها مناسب نبود و سوال‌برانگيز بود... اين درخواست جدي نبود.

تماس حزب‌الله با حماس هيچگاه قطع نشد

نصرالله قطع ارتباط با حماس را نيز تکذيب کرد و گفت: و گفت: با حماس درباره اتفاقات سوريه اختلاف‌نظرهايي داشتيم اما هيچ‌وقت تماس‌هايمان قطع نشد و تماس‌ها و ارتباط باقي است.. و همه چيز طبيعي باقي ماند.. ارتباط حزب‌الله با جنگ عليه دشمن و با اتفاقات ميداني در درون فلسطيني چيزي نيست که قابل چانه‌زدن باشد.

جنگ غزه هر جنگ احتمالي عليه لبنان را به تأخير انداخت

دبير کل حزب‌الله لبنان ابراز عقيده کرد که «جنگ غزه، هر جنگ احتمالي عليه لبنان را به تاخير انداخت و روشن نيست اسرائيل در چارچوب چه شرايط و اطلاعاتي تصميم به جنگ بگيرد اگر بخواهد جنگي آغاز کند» و گفت: نمي‌توانم بگويم خيلي يا کم [به تاخير انداخت].. البته در نظر اسرائيلي‌ها جنگ آينده بسيار دشوارتر خواهد بود چه از لحاظ مقاومت و امکاناتش چه از لحاظ دشمن که تحمل جنگ فرسايشي را ندارد..

وي افزود: زمانيکه دشمن در رويارويي غزه‌اي که محاصره شده است، شکست مي‌خورد، حساب و کتابهايش به هم مي‌ريزد. اکنون مرحله پس از جنگ غزه، کاملا با قبل آن متفاوت خواهد بود.. دشمن سعي کرد که از جنگ تموز [33 روزه] درس بگيرد و آن را در غزه اجرا کند، اما شکست خورد.

جنگ 33 روزه/ نصرالله: اجراي عمليات به اسارت گرفتن نظاميان اسرائيلي چند ماه زمان برد

سيد حسن نصرالله در بخشي ديگر از گفت‌وگوي خود به سالروز جنگ 33 روزه و عمليات به اسارت گيري نظاميان اسرائيلي اشاره کرد و گفت: تصميم عمليات به اسارت‌گيري در شوراي حزب‌الله و چندماه قبل از اجراي عمليات اتخاذ شد... اين مسئله در شورا از چند جهت بررسي شد مثل مکان مناسب عمليات، زمان، تاکتيک، برنامه عمليات و نفرات شرکت‌کننده و اداره عمليات و واکنش‌هاي احتمالي و احتياطات لازم.. نيرو وارد منطقه شد و حتي چندين بار وارد خاک فلسطين اشغالي شد. کمين مي‌کردند و سپس خارج مي‌شدند سپس برمي‌گشتند و منتظر فرصت مناسب مي‌شدند. گاهي اهداف مد نظر موجود بود اما روشن نبود که نظامي‌ است يا غيرنظامي. ما تاکيد کرده بوديم که ضرورت دارد، اسير، نظامي باشد نه از شهرک‌نشينان که بعدا نگويند که غيرنظاميان را ربوده‌ايم.

نصرالله افزود: در لحظه عمليات، مطلع بوديم. تدابير را انديشيده و اقدامات احتياطي را برنامه‌ريزي کرده بوديم. فرماندهي عمليات به مکاني که بايد در دقايق اوليه در آنجا حضور مي‌داشت، به مکان، منتقل شد. در ساعات اوليه پيامدها بزرگ و مهم نبود. هر چه براي روز اول انتظارش مي‌رفت، برايش بخوبي برنامه‌ريزي شد چون ما خوب براي اين رويارويي آماده شده بوديم.

حزب الله قدرت زدن تل‌آويو در جنگ ۳۳ روزه را داشت

نصرالله در خصوص جنگ 33 روزه افزود: حزب‌الله در جنگ 33 روزه قدرت اين را داشت تا تل‌آويو را بزند. اسرائيلي‌ها هم اين را مي‌دانند ولي درنتيجه بررسي‌ها معائله تل‌آويو-بيروت ثابت شد.. [خب] اگر ما مي‌توانستيم با اين معادله بيروت را حفظ کنيم پس بهتر بود اين کار انجام شود... حزب‌الله تهديدي نمي‌کند يا از معادله‌اي حرف نمي‌زند که قادر نباشد انجامش دهد.

دبير کل حزب‌الله لبنان، شايعه زخمي شدنش در طول جنگ 33 روزه را تکذيب کرد و گفت که در مکان‌هايي که بوده است، هيچ کدام مورد حمله قرار نگرفته و حتي در نزديکي آن هم موشکي نخورده است... وي گفت که بيشترين چيزي که در طول جنگ او را آزاد داده است، کشتار غيرنظاميان توسط اسرائيل بوده است.

نصرالله افزود که در طول جنگ 33 روزه انتقال سلاح از سوريه به لبنان همچنان ادامه داشت. وي گفت که اسرائيلي‌ها سرتيپ سوري محمد سليمان را کشتند چون او در اين جنگ و در خلال آن از طرف بشار اسد رئيس جمهوري سوريه ماموريت پيدا کرد که جنگ را دنبال کند و پرونده انتقال سلاح را بر عهده داشته باشد که نقشش واقعا ممتاز و مثبت بود. اين امکان وجود داشت که در جنگ دامنه آن به سوريه کشيده شود زيرا اسرائيل مسئوليت پايداري مقاومت را بر عهده سوريه نيز مي‌دانست همچنين مسئول انتقال سلاح که در روند جنگ تاثيرگذار بود.

پرونده انتقام شهيد مغنيه / انتقام خون حاج عماد به قوت خود باقي است

نصرالله در پاسخ به اين سؤال که «بسياري مي‌گويند که حاج عماد مغنيه، رهبر پيروزمندان بود، اين سخن چه معني دارد؟» گفت: شاکله حزب در اواخر دهه نود بر اين استوار بود که اداره عمليات اجرائي‌اي تحت امر حاج عماد بود و همين روش تا زمان شهادت وي ادامه داشت. بنابراين در زمان جنگ 2000 و بيرون رفتن اسرائيل از لبنان و همچنين در جنگ تموز 2006 [جنگ ۳۳ روزه] حاج عماد رحمة الله عليه، مسئول عمليات جهادي بود. ما متکي به فرد نيستيم. نمي‌توانيم که بگوييم فلان شخص يا آن فرد، باعث پيروزي ما در جنگ تموز شد، چرا که پيروزي مقاومت حاصل يک کار جمعي بود. اما حاج عماد نقش اساسي و مرکزي در اين دو پيروزي داشت.

نصرالله در پاسخ به سوال «وعده انتقام حاج عماد مغنيه که داده بوديد، چه شد؟»، گفت: اين پرونده هنوز باز است. برخي مي‌گويند که با مورد هدف قرار دادن فلان اشخاص يا فلان مسافران شهرک اسرائيلي، انتقام حاج عماد گرفته مي‌شود، اما چنين نيست، ما چنين نمي‌انديشيم. ما مي‌گوييم دو نوع انتقام براي خون حاج عماد، وجود دارد. يک، تقويت مقاومت و آمادگي بيش از پيش و دوم اينکه آنها فکر مي‌کنند که ما دنبال شخصي يا هدفي نزديک به او هستيم. در حقيقت در ميان آنها [اسرائيلي‌ها] کسي نيست که هم‌وزن حاج عماد باشد يا از حيث اعتبار سياسي و معنوي نزديک به حاج عماد باشد. يعني بانکي از اشخاص يا فرماندهان [سران] يا بانکي از تصميم‌هاي مختلف. بله. اسرائيلي‌ها اينطور گمان مي‌کنند که هدف [ما] در چنين سطحي است. براي همين تدابير امنيتي را پيرامون نخست‌وزير، وزراي جنگ و رؤساي ستاد مشترک کنوني و سابق و سران دستگاه‌هاي امنيتي کنوني و سابق را تشديد کرده‌اند. آنها فکر مي‌کنند که هر چقدر هم که زمان انتقام طولاني شود، اين انتقام خون شهيد عماد مغنيه، نمي‌تواند در سطحي کمتر از اين باشد.

بانک اهدافي در اسرائيل براي انتقام خون مغنيه آماده کرده‌ايم

نصرالله در پاسخ به سوالي ديگر، درباره اينکه آيا ترور حاج حسان اللقيس در همان سياق ترور حاج رضوان بوده است و آيا اين ترور ترسيم خط قرمزي جديد براي حزب‌الله است گفت: معتقدم اين بخشي از جنگ امنيتي باز ما با دشمن است. موضوع، موضوع خط قرمزها نيست. ما مي‌دانيم برخي افراد در حزب‌الله هستند که اگر اسرائيل دستش به آنان برسد، [در ترور کردن آنان] درنگ نمي‌کند و منتظر خطوط قرمز نمي‌شود. دقيقا مثل ما که اکنون در خصوص [ترور و انتقام خون] حاج عماد رحمة الله عليه صحبت مي‌کنيم. ما هم بانک اهدافي [در اسرائيل] در خصوص پرونده حاج عماد مغنيه آماده کرده‌ايم و اين بخشي از جنگ امنيتي جاري ميان ما اسرائيل است.

اين مصاحبه طولاني که تحت عنوان «در محضر سيد» منتشر شده است، دو بخش دارد که بخش دوم فردا جمعه منتشر مي‌شود.

اين مصاحبه به مناسبت هشتمين سالروز پيروزي مقاومت لبنان بر رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه در سال 2006 انجام شده است و پنج ساعت و نيم به طول انجاميده که در آن سيد حسن نصرالله در خصوص مسائل مختلف به تفصيل صحبت کرده است.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس